Poczekalnia w salonie kosmetycznym - jak ją wyposażyć

 

Ciemne kolory i wyraziste tapety u barbera, a jasne i harmonijne w salonie piękności - wystrój to jeden z czynników, od którego może zależeć, czy dane miejsce stanie się popularne wśród klientów, czy też będą je omijać szerokim łukiem.


 

Zanim zdecydujemy się na remont naszego salonu kosmetycznego, powinniśmy sprawdzić, co jest obecnie w trendach, nie tylko w kontekście oferowanych usług oraz stosowanych produktów, ale też wystroju wnętrz. Mnóstwo pomysłów i inspiracji znajdziemy w Internecie, szczególnie w mediach społecznościowych. Możemy także skorzystać z pomocy profesjonalnego architekta wnętrz. Bez względu na to, czy sami zaprojektujemy wystrój naszego salonu, czy zdamy się na kogoś innego, powinniśmy pamiętać, że wielu klientów odwiedza spa, fryzjera czy kosmetyczkę, gdyż szuka tam relaksu i odpoczynku. Dlatego warto zadbać, by już od samego wejścia w naszym salonie kosmetycznym czuli się mile widziani.

Miły uśmiech i jasne barwy

Poczekalnia w salonie kosmetycznym to wizytówka lokalu, o czym niestety zapomina wielu właścicieli. A przecież jest to miejsce, gdzie klienci oczekują na swoją kolejkę, co może trwać od kilku minut do nawet kilkudziesięciu. Istotne jest, by wystrój tego miejsca korespondował z resztą salonu, dobierając kolory ścian, powinno się skupić na jednym kolorze dominującym. Poczekalnia w salonie kosmetycznym to też miejsce pracy, w końcu to właśnie tu znajduje się recepcja. A nic lepiej nie zareklamuje naszego salonu jak zadowolony pracownik, witający klienta szerokim i szczerym uśmiechem. By tak było, powinniśmy zadbać o komfort jego pracy, czyli wygodny fotel, odpowiednio szeroki blat oraz półki, gdzie będzie mógł schować dokumenty, faktury i inne notatki. Ważna jest także sama wysokość, na której znajduje się blat recepcji. Jeśli będzie zbyt wysoko, utrudni klientowi kontakt z obsługą. W efekcie, zamiast budować dobre relacje, będziemy stawiać mur.

Przytulnie, ale w wersji premium

Wystrój poczekalni to jednak nie tylko recepcja i kolor ścian. Ważną rolę odgrywają także światło i jego intensywność oraz temperatura w lokalu. Jednak atmosferę miejsca tworzą przede wszystkim meble i dodatki. Wybierając je, powinniśmy postawić na wygodę oraz zainwestować w odporne na plamy i ścieranie materiały, jak skóra ekologiczna. By nasz klient czuł się komfortowo, powinniśmy zadbać o to, by się nudził. W tym celu warto rozłożyć na stoliku w zasięgu jego ręki najnowsze magazyny i czasopisma. Ciekawym rozwiązaniem jest także mała biblioteczka, którą powinniśmy stale uzupełniać o nowe pozycje książkowe. Warto zadbać także o to, by osoba oczekująca na swoją kolej miała łatwy dostęp do świeżej i orzeźwiającej wody. Bezpiecznym rozwiązaniem, zamiast karafki z wodą, jest dystrybutor wody. Na rynku można wybierać pośród wielu modeli, w większości samoobsługowych i bezdotykowych, dzięki czemu ich używanie jest bezpieczne. Jeśli ważna jest dla nas ekologia, można serwować też kranówkę. Wówczas najlepiej sprawdzi się dystrybutor filtrujący podłączony do obiegu wody, który jest wyposażony w specjalny wkład z węgla aktywnego, poprawiający smak wody oraz jej jakość.

Dobór barw, wyposażenia i mebli to jednak jeden z elementów, który wpływa na to, że klient będzie się czuł w naszym salonie kosmetycznym miło i komfortowo. Jeśli chcemy, by do nas wrócił, musimy zadbać o atmosferę oraz obsługę. Jeśli tych zabraknie, to żaden remont nie będzie w stanie rozwiązać kłopotów z brakiem klienteli.

 

*tekst zewnętrzny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Cosmetics reviews , Blogger